socialt experiment

När jag kom hem från stan i tisdags så stod det en cykel parkerad mitt på trottoaren. När jag passerade cykeln sneglade jag för att se om den var låst. Icket. Eller så kanske den var det men jag vågade inte stanna och inspektera saken nogare. Vad jag såg så var den inte låst. Hur som helst, jag gick hem, såg tv ett tag och ungefär 45 min senare skulle jag gå samma väg igen för att åka till jobbet. Cykeln stod kvar! Mina slutsatser är att detta var något sorts socialt experiment. Ägaren till cykeln stod säkert i fönstret med polisens nummer redan inknappat på mobilen redo att trycka på grön lur vid första närmande av cykeln. Ja, så måste det ha varit. Varför annars skulle den stå mitt på trottoaren? Det gjorde mig nyfiken i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mn

såg också en cykel parkerad helt ensam på stora vägen nedanför sjukhuset, dock så var den låst. någon vill få fast cykeltjuvar!

2011-06-09 @ 22:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0