BILDER FRÅN PÅSKEN

Vi stannade i Arvidsjaur och köpte en kaffekopp och solglasögon
När vi kom fram till norra bergnäset bjöd familjen Sundberg på middag
På lördagen åkte vi till Galtis pouda och hyrde skidor
Vädret kunde inte varit bättre
Efter två åk tog jag en fikapaus och satte mig och drack varm choklad och lyssnade på musik
Det var fler än vi som ville åka

Sebbe och Samme gjorde en eld och så grillade vi pinnbröd

Efter en heldag i backen åkte vi tillbaka till stugan lagom till hockeyn, chips har aldrig smakat så bra

På söndagen satte vi oss på skotern och började åka mot ett berg som heter Ailesvare

Jag var nära på att åka hem och dricka te och sola istället för att ta mig upp dom ca 720m till toppen

Men när Alex kallade mig hans lilla stockholmare var jag tvungen att bita ihop och nå toppen vilket jag är glad att jag gjorde

Att åka skidor nerförs på vägen hem var intressant

Sebbe och Alex tolkade hem men Sebbe som åkte längst bak började sakna Alex och drog sig lite närmare

När vi kom hem till stugan igen latade vi oss ett tag sedan bjöds det på lunch innan vi alla började åka tillbaka mot Skellefteå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0