KRETA

Dag 2 hade vi styrt upp en hyrbil som vi skulle ha under resten av resan. Vår första roadtrip blev till ett ställe som jag läst skulle vara en pärla - agia galini. Det var vacker natur på vägen dit och själva stället var också fint. Stranden var väl ingen höjdare egentligen men staden var mysig. Bilen fick dock för sig att bara köra max 40 kilometer i timmen ett tag vilket var halvdrygt, men när man är på semester är inget ett problem. På kvällen åt vi i rethymnon. Efter middagen köpte vi alkohol och snacks och åkte tillbaka till hotellet och ställdede till med fest i lobbyn. Hon som jobbade på hotellet vi bodde på introducerade oss den kvällen för raki. Världens äckligaste shot... 

Kommentarer
Postat av: Sofia

hej

jag har för mig att du målat om eran sänggavel till vit. Jag har tänkt göra detsamma och undrar ifall ni slipade den innan eller bara målade direkt på och vad ni använde för färg :)?

Svar: Ja, det har vi gjort. Vi slipade inte på den innan för vi trodde att det skulle skada mer än vad det skulle göra nytta då det inte är massivt trä. Men vad som är bäst vet jag inte. Vi grundmålade och målade flera varv med den vanliga färgen tills vi blev nöjda. Målningen blev inte perfekt, det syns till viss del att det är två amatörer som målat. Men helheten är helt okej, vi ångrar oss inte. Men vill man ha det perfekt så skulle jag nog rekommendera att sälja den du har och köpa den vita malm. Vi frågade på färgcity vilken färg vi skulle använda oss av då vi skulle måla. Jag minns tyvärr inte vad den hette. Hoppas svaret hjälpt dig :-)
Julia Boman

2012-08-08 @ 22:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0