BARCELONA DAG 2

Vi fick kämpa som tusan för att hitta till tågstationen som skulle ta oss till en finare strand lite utanför Barcelona som hette Ocata. Vi frågade säkert 7 personer innan vi äntligen hittade rätt. Vi låg på Ocatas strand från 13-17 och stekte i solen. Vi hann även med en lunch på ett riktigt dåligt ställe medam vi var där. Jag tryckte 4 glassar på en dag vilket verkar vara standard för mig nu under semestern. På kvällen gick vi ut och åt middag på en restaurang som jag var på förra året med jobbet. Jag blev imponerad av mig själv då jag hittade tillbaka dit såhär 10 månader senare. Ännu mer imponerad var jag över att vi gick ut och åt middag klockan 22 på kvällen som riktiga spanjorer. Sällskapet vid bordet bredvid oss frågade vart vi var ifrån och när vi frågade vart dom kom ifrån svarade dom Norge, sedan sa dom att dom skojade och att dom kom från Holland, sedan sa dom att dom skojade och att dom egentligen kom från Italien, och så började dom prata med händerna. I slutändan så visade det sig att dom va från Spanien... Dom påpekade även att svenska lät konstigt. Mycket möjligt. Vi åt den godaste middagen hittills, och drack ett glas vin. Sedan gick vi hem igen. Nu ska jag packa väskan för imorgon flyttar vi från hotellet in i lägenheten vi hyrt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0