03.51

För andra natten i rad vaknar jag före klockan fyra på morgonen och är pigg och redo att stiga upp. Det vore skönt om min kropp kunde förstå att jag är i Sverige nu, och att här är det mitt i natten.

DAG 9

DAG 6

DAG 8

Hey

Oj så mycket bilder jag har nu. Varje dag har varit annorlunda den förra. Det finns typ inget bättre ställe att vara på semester på än här! Jag är helt såld. Jag ska försöka hinna uppdatera bloggen med bilder från någon av dagarna innan vi åker vidare mot Minnesota. Nu sätter vi oss i bilen på väg mot universal studios.

DAG 7

DAG 4

Detta är bilder från the everglades national park. Vi fick se fyra alligatorer tror jag när vi var ute i båten med vår guide Todd. Vi fick även se en massa fina fåglar. Natur där var verkligen slående vacker. Jag är så glad att vi åkte ut dit!

DAG 3

Måste passa på att tacka denna underbara brud som gjorde min semester i USA möjlig! Tack Souf:)

ROADTRIP

Vi hyrde en bil igår för att ta oss till Orlando. Hyrbilbolagets data låg nere så det tog lång tid för oss att få en bil. Vi fick till och med fel bil men orkade inte klaga och göra om och vänta samma tid igen. Väl på vägen var det ungefär 100 rödljus och jag tyckte riktigt synd om Alexander som fick köra raksträcka i mörker i 5-6 timmar med två sovande tjejer i bilen. Vi kom fram till vårt hotell halv ett på natten eller något liknande. Men nu är i vi i Orlando så låt det roliga börja!

DAG 2

DAG 1

PÅ PLANET

Nu är det nära! Älskar att jag har internet i luften också, hehe.

ARLANDA

Flyget blev en timme försenat, så jag passade på att napa på Alexander en stund. Nu har vi satt oss på Olles för att hinna trycka i oss lite mera mat innan "fastan" aka 8 timmar på flyget utan mat. Vi ska dela på en nachotallrik. Alexander och Evelina ska till och med lyxa till det med en strawberrydaqurie. Det är min favoritdrink, men vill inte riskera att vara lullig på planet, vilket många andra har som mål att vara kan jag tänka mig, haha.

UMEÅ

Vi är framme i Umeå och väntar på vårt flyg till Stockholm. I Stockholm hinner vi luncha, och tur är väl det då vi valt att plocka bort maten på flyget. Alexander har som vanligt en onaturlig relation till sin nackkudde. Den ska alltid vara med. Den var på redan i bilen från Umeå, den sitter kvar nu när vi sitter och fikar, och jag vet att den kommer att sitta fast på honom fram till det att vi har checkat in på hotellet och ska sova. Den kan sitta runt halsen som den ska och andra gånger på huvudet... Han hade med den till Idre också och bar den alldeles för mycket där, utan att ens ha sett ett flyg. Jag ska försöka hålla bloggen uppdaterad under resans gång.