UMEÅ

 
Både jag och Alexander visade sig ha jobb i Umeå samma dag, vilket sammanträffande! Jag skulle på en inköpsmässa med jobbet, och Alexander på styrelsemöte. Min bil kom och hämtade mig kl. 09.08. Lorentz vid ratten, jag satte mig fram med honom sedan plockade vi upp Annika på norrböle och Sandra i stan. Tjejerna hade utbildning som startade klockan 11.00. Så när vi kom fram till Umeå så släppte vi av dom och hoppade in i Tommys bil. Jag, Tommy, Lorentz och Linnea åkte iväg och kollade på ICAbutiker. Linnea hade haft utbildning mellan 09-00-11.00 och var nu klar, så hon kände för att haka. Lorentz utbildning började inte förrän 12.00 så han hade också lite tid att döda. Vi började på ICA Böleäng, sedan vidare till SuperTeg, och Gourmet. Vi gick in i en byggnad där det fanns restauranger och en liten butik som inte är ett ICA men som säljer fina charkdelikatesser. Där träffade jag Agnes som satt och fikade innan skolan. När vi var klara i stan åkte vi tillbaka till mässan och började röra oss runt där. Det gjorde vi i några timmar, sedan åkte vi vidare för att kolla på Maxi Strömpilen och avslutade dagen på ICA Ålidhem, vilket passade mig bra eftersom att jag skulle gå till Emil och Bella och hänga tills Alexanders dag slutade. Jag bjöd Bella och Emil på allt fika jag fått på mässan, vi drack te och pratade. Klockan 18.00 var Alexander klar och kom och hämtade oss. Vi körde hem till Patrik och plockade upp honom. Sedan körde vi till yttigare ett ICA för den dagen, men denna gång för att handla. Middagen blev potatis med rädisor, bladspenat, halloumi, och qournfilé. Riktigt gott blev det. Klockan 22.00 började jag och Alexander åka hem till Skellefteå igen. Bilder från dagen tänkte jag bjuda på sen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0