LÖRDAG



I lördags var vi på firmafest på verandan. Vi startade kvällen hos Julia ett gäng tjejer. Jag hade med mig en flaska rött, och när jag stod i köket och letade efter en vinöppnare ropar Julia från vardagsrummet "vi har ingen sådan". Jahapp tänkte jag och var beredd att ge upp vinet. Men så ropade Isabell "men vi har ju skor!" Ingen förstod vad hon menade. Det visade sig att Isabell sett ett klipp på youtube där någon tagit en flaska vin, ställt botten av flaskan i en sko för att sedan banka den hårt, snabbt och många gånger in i en vägg tills korken åkt upp. Detta provade hon också i Julias vardagsrum medan alla vi andra tittade på med skräck. Tyvärr misslyckades försöket då vi inte riktigt vågade banka så hårt och mycket som det faktiskt krävs för att få upp korken på en vinflaska med den metoden, men A for effort måste jag säga. På verandan serverade dom julbord. Det fanns väl kanske inte supermycket till mig och Karin som är vegetarianer, men några grejer hittade vi. Dom bjöd på två shower från olika band och folk dansade och sjöng med, speciellt på slutet av kvällen. Vi åkte rätt tidigt, jag hade fått lite ont i huvudet och dom andra var också sugna på att åka. Innan vi väl var hemma hann vi göra världshistoriens kortaste besök på en annan fest. Vi klev in genom dörren, insåg att vi knappt kände någon där och att vi var på tok för nyktra för den typen av tillställning, så vi ursäktade oss och vände. Sängen lockade mer. Men en trevlig kväll var det, trots den tidiga hemgången. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0