HALLOJ!

ONSDAG

Då var man här igen då. Har varit och gjort naglarna nu på morgonen och tänkte hinna med en lunch med Fia innan jag åker till jobbet. Kör ett kortpass idag, 12-16👌

TISDAG

Strosade runt på stan efter jobbet idag. Köpte ett par byxor som jag tidigare kollat på och som nu var på rea (win!)

Hungern blev total kring klockan sex så jag och Alex gick ner till brygg café och tog var sin portobellosmörgås. Mums säger jag bara!

MÅNDAG

Var på stugvisning igår i Ursviken med Alexander. Jösses vad fint det var! Verkligen hemtrevligt och mysigt, till och med bättre än bilderna. Efter visningen plockade vi upp Stina och Erik på vitberget och körde ner till stan och plockade upp Jessica som hade jobbat till 19.00. Därefter körde vi ut till Evelinas stuga i boviken. Alla hade haft var sitt uppdrag att bidra till middagsbordet. Jag och Alex styrde salladen. Evelina hade dukat och gjort superfint, så när vi kom fram åt vi och pratade. När alla var mätta gick vi ut och spelade kubb. Jag, Alexander, Evelina och Julia Ö på ett lag och Peter, Erik, Stina och Jessica på det andra laget. Efter att vårt lag vunnit bäst av tre omgångar gick vi in och åt efterrätten Evelina styrt. Chokladtårta, glass och jordgubbar satt magiskt bra. Innan vi åkte hem på kvällen passade jag, Alexander, Stina och Erik på att köra runt och kolla lite på de nybyggda tomterna. Bra måndag med andra ord!

LÖRDAG

MIDSOMMAR

ONSDAG

Lika god som den ser ut🍹

GREKLAND DEL 1

Vi kom fram till Aten kring 21-22 tiden på kvällen. Jag, Josefin och Matildas Z taxi var först på plats. Vi skulle säga att vi skulle till floocafé i zea marina i Pireus - det visste ALLA vart det var. Det visade sig att alla utom våra två taxichafförerna visste var det var... Vår kille var tvungen att stanna två gånger för att hitta dit. Ena gången ringde han en vän. Ändå var vi först till båten. Den andra taxin hade ännu mer problem att hitta och virrade runt med Danne, Linnea och Matilda AL i 15-20 minuter extra. Trots detta gick vår taxi på 50 euro och deras 35 euro....
Jag delade hytt med Danne. Vi fick en hytt med "våningssäng". Det är tänkt att tre personer ska kunna sova där. Det fanns inte direkt mycket plats över. Vi rymde en väska under sängen och en väska där den tredje personen skulle ha sovit. Alla hytter hade en egen toalett och dusch.
En suddig bild på Tommy och vårt kök.
En glad Linnea på väg ner i båten och min hand hållandes en tekopp. Detta var vår första frukost på båten. Tommy hade handlat så at vi skulle ha frukost och lunch på båten.
Vi tog shift med disken. Danne och Matilda fick första och diskar här bort efter frukosten.
Vår första segeltur var på ungefär 6 timmar. Vi var på väg till vår första ö på resan - Poros.
Det var inte alltid vi hade vind. Så dom gånger vi inte hade det körde vi med motor.
Härligt båthäng i solen. Alla på bild är insmörjda med solskyddsfaktor 30.
Plasket där i bakgrunden är en delfin. En livs levande vild delfin. Vilken start på resan!
Jag och Linnea lagade den första lunchen på båten. En klassisk greksallad blev det. Gott var det.
Sakta men säkert närmade vi oss Poros.
Äntligen i land efter många timmar på havet.
Där på andra sidan är fastlandet.
Vårt första stopp på vägen blev att köpa var sin glass. Jösses vad god den var!
På väg till vårt andra stopp.
Drinkar! Skenet bedrar dock, den må se väldigt trevlig ut, men smaken... Alla våra drinkarna smakade skit.
Snygga Linnea och jordens kanske äckligaste tequila sunrise.
Två av barerna nära där vi "parkerat" båten.
Hejdå Poros!
Dag två till havs.
Vi la till i en vik för att ta ett dopp i det blå
Efter doppet fanns det tid över till att läsa
På väg till vår andra ö för resan solades det en hel del. Fortfarande med solskyddsfaktor 30.