PARIS

Det första vi gjorde efter att Evelina och Sebbe hade lämnat väskorna på rummet var att ta en Uber till en restaurang för att äta lunch. När vi är halvvägs framme blev vi omkörda av så många polisbilar att jag tappade räkningen. Såklart blev vi oroliga för att något skulle ha hänt, så vi kikade på våra mobiler för att se vad det kunde vara. Vi hittade ingenting på internet, så vi vet fortfarande inte var dom var på väg. Vi kommer nog aldrig få veta. Aja, tillbaka till lunchen.
 

Jag hade letat upp ett gäng restauranger i Paris innan vi åkte, så jag gav som förslag att vi skulle äta lunch på ett ställe som heter Daroco. Högt till tak och modernt inrett. Vi höll tummarna för att maten skulle imponera lika mycket som miljön i restaurangen och gick verkligen all in. Bubbel, förrätt, vin och huvudrätt, vi lunchade i timmar. Ett härligt sätt att starta resan på. I bordet bredvid oss satt ett franskt par och visade sin kärlek väldigt öppet. Vid tre tillfällen ställde sig båda upp från sina plaster och hånglade över bordet. Då förstod jag verkligen att vi inte längre var hemma i Skellefteå. Vid ett tillfälle kunde dom inte ha bordet mellan sig, så hon reste sig upp och satte sig i hans knä. Jag kunde inte avgöra om jag tyckte att det var fint att dom visade så mycket kärlek öppet, eller om jag höll på att tappa matlusten. Lite av båda kanske…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0