ICAGOLFEN

Vi tog hem bucklan för 4:e året i rad, woho!

ONSDAG

På väg till jobbet nu. När jag slutar ska vi spela minigolf med jobbet. Vi tävlar mot andra ICAbutiker om jag inte har helt fel. Låt bästa teamet vinna!

ÖSTERSUND DAG 2

Alexander 25 år!

ÖSTERSUND DAG 1

Vi tog bilen till Östersund igår. Parkerade utanför Emils jobb ungefär vid två och gick in och hälsade på han och hans kollegor. Sedan blev det stan ett tag. Vi gick till typ fem-sju matställen innan det blev mcdonalds till lunch. På kvällen åkte vi till Hackås där vi åt pasta och badade tunna och drack lite drinkar.

09.10

Multifunktionell kandelaber. Inte bara bra att tända ljus i utan även en bra klädhängare. Mycket bra köp!

ONSDAG

Jag hade det mysigt hemma själv idag. Drack varm choklad, lyssnade/tittade på spöregnet och degade framför ett avsnitt av vänner. Senare på dagen spelade jag, Alexander, Linnea och Erik pingis och 7up som är en basketlek på folkparken. När magen började kurra åkte jag och Alle hem och gjorde varma mackor. Gött!

TISDAG

Var på stan igår med Linnea. Vi lunchade på Kanel som ligger mitt emot CK. Jag ville som vanligt ha min fetaost och olivmacka utan fetaost och oliver. Dom som jobbar där måste tro att jag är knäpp. Var iallafall kul att träffa Linnet. Jag hann även med köpa en senapsgul tröja från vero moda och en vanlig grå t-shirt från gina tricot.

MÅNDAG

Jag började min måndag med att vara duktig och tvätta och städa. Ganska tråkigt men välbehövligt. Min mor fyllde år också så resten av dagen spenerades hos henne. På kvällen blev det bowling. Jag kom tvåa efter Alexander som vann med kanske 100p mer än oss andra. Vidde som kom sist surade hela bilresan hem till dom där vi spelade sällskapsspel.

SÖNDAG

På förmiddagen gick och jag Alex på loppis på folkparken en snabbis, sedan stan ett tag innan vi åkte ut till golfbanan där vi gick korthåls. Det gick hyffsat för mig och riktigt dåligt för Alex. På kvällen åkte jag och några från jobbet gocart. Jag skämms att skriva att jag kom sist.... Vi avslutade kvällen hos Viktor där vi spelade spel och snackade.

FREDAG

Lapade sol med Erik och Vidar på deras altan på dagen. Läste lite ur min bok och spelade lite kubb. När det blev för varmt ville Erik bada så vi körde till falkan där resten av Skellefteå var. Jag fegade ur och badade inte i det ca 17 grader varma vattnet. Chansar att det var så varmt. På kvällen var det fest hos Elin som ska flytta. Vi satt på hennes balkong länge och snackade innan det blev det utgång på Olles tak.

TORSDAG

På torsdagen åkte jag, Alexander, Erik och Vidar till discgolfbanan och spelade. Jag kom sist inte allt för oväntat, behöver ju två kast för att komma lika långt som killarna på deras första kast. När vi hade spelat klart åkte vi och åt glass i bergsbyn följt av bad i boviken.

ONSDAG

Jobbade till 18.00 och åkte direkt från jobbet till Johanssons där vi lagade mat och snackade. Vid 21 gick vi ner till stan och på local stores nyöppningsfest som dom hade i CK.

ONE YEAR

För ett år sedan kom vi trötta hem efter många timmars resande från USA och satte ner våra väskor i boviken.

KÖK

Skulle inte säga nej till detta.

NEW

BRÖLLOPSFEST

KRETA

Dag 6 hängde vi vid poolen på dagen. På kvällen blev det middag, häng och lite packning.

Dag 5 åkte vi till ett vattenland där vi spenderade hela dagen. Jag har noll bilder från det. Bara några från kvällen när vi gick ut och åt och senare festade lite på Erik och Stinas rum och kom på en ny form av bearpong.

DAG 4 steg vi upp riktigt tidigt, före solen hade gått upp. Vi tog bilen till en av dom vackraste stränderna jag sett med sand som inte blir varm i solen- elafonissi. När vi kom dit var vi nästan först på stället. Alla stolstolarna var lediga och vi njöt av att vara ensama på stranden. Någon timme senare var det betydligt mer folk. Men fortfarande trevligt. Vi åt lunch en liten bit bort från stranden på ett ställe som dom hade massa kaktusar som dom gjort smilegubbar i. På kvällen spelade vi biljard och somnade till dokumentären om hagamannen. Jag hade superont i huvudet och orkade inte göra mer än så.

KRETA

Dag 3 började med sovmorgon och lugnt poolhäng. På kvällen körde vi in till Chania. Vi åt middag där och kollade på solnedgången vid en pir. Det var ett helt annat tempo inne i Chania till skillnad från där vi bodde.

Dag 2 hade vi styrt upp en hyrbil som vi skulle ha under resten av resan. Vår första roadtrip blev till ett ställe som jag läst skulle vara en pärla - agia galini. Det var vacker natur på vägen dit och själva stället var också fint. Stranden var väl ingen höjdare egentligen men staden var mysig. Bilen fick dock för sig att bara köra max 40 kilometer i timmen ett tag vilket var halvdrygt, men när man är på semester är inget ett problem. På kvällen åt vi i rethymnon. Efter middagen köpte vi alkohol och snacks och åkte tillbaka till hotellet och ställdede till med fest i lobbyn. Hon som jobbade på hotellet vi bodde på introducerade oss den kvällen för raki. Världens äckligaste shot...

Det har varit en riktigt härlig vecka i Grekland. Värme, trevligt sällskap och roliga utflykter. När vi landade i Chania närmare klockan två på natten så visste vi att det hade blivit något knas med trensfern och var inte helt säkra på att Stina och Erik skulle få komma med i bilen. Men vi spelade dumma turister och allt löste sig. När vi ca en timme senare efter det kommit fram till hotellet så var inte AC:n igång på rummet. Det var panikvarmt och fast än vi hade alla fönster öppna så gick det knappt att sova. Alex började gå ner till receptionen vid sju på morgonen för att se om någon var där. Icket. Erik hade tydligen börjat gå ner redan  vid sex för att dom inte heller kunde sova. Klockan halv tio hittade vi äntligen personal och fick äntligen lite kyla in till rummet. Trots lite sömn var vi förvånadsvärt pigga hela gänget. Vi hängde vid poolen, åt lunch på ett litet ställe en bit bort från hotellet och gick och kände på vattnet för första gången. Känslan av att stoppa fötterna i havet var fantastisk, jag älskar semester. På kvällen åt vi mat på ett annat hotellet och spelade lite biljard, matade getter och spelade kotte. Bilder från första dagen

BILDER STHLM

Bilade upp till Luleå och flög sedan därifrån till Stockholm och landade där vid lunchtid.
Gick direkt och åt pasta, sedan la vi oss i parken som låg utanför restaurangen. Båda somnade.
Jag gjorde ett besök på Zara där jag hittade en fin vit kavajliknande sak. Den var tyvärr lite kort i ärmarna.
Köpte en god mcflurry med daim och tog en prommis med killen.

Mötte upp Alexanders kompisar Tomas och Johan i Gamla stan för att äta middag.
Tomas tog med oss till en bar på söder efter middagen med den bästa utsikten över Stockholm.
Dagen efter shoppade vi lite på söder och sedan gick vi runt i gamla stan innan vi till slut åkte till Arlanda.