BARCELONA DEL 1

Resan började med att Bella var tvungen att söka igenom sin väska efter en kniv som hon inte hade
Och eftersom att hon nyss opererat höften förtjänande hon specialskjuts runt på flygplatsen
Glada var vi då vi steg av planet i Barcelona
Jag klädde mig i gult inför första middagen tillsammans
Vi gick till ett riktigt turisthak och åt turist-tapas i form av pommes och burkoliver m.m. Eller dom andra åt det och jag åt överkokt spaghetti med tomatsås. Sangrian var iallafall god!
Bild på några fler rätter som fanns på middagsbordet
Bella och Emil
Ett av Barcelonas många "torg"
Gruppmys
Sedan fortsatte vi kvällen med att gå
Man är aldrig ensam på en gata i Barcelona
Vi fick fråga 7 personer och det tog typ en timme men till sist hittade vi till tågstationen
Här väntar vi på ett tåg till Ocata, en strand som Bellas chef tisat om.
Tågresan tog 20-30 minuter
Ocata strand med Barcelonas skyline i bakgrunden
Strandtennismatch mellan Alexander och Bella
Lunch på ett superdåligt hak nära stranden
Vi roade oss med att kolla på ett gäng killar som hoppade på en boll
Så såg Alex tunga ut efter en stor slush
Jag hittade tillbaka till restaurangen med grym tapas som vi var på med jobbet för 10 månader sen
Vi spårade med mat och dryck tyckte vi men ändå blev det inte dyrare
Emil bar runt på Alex och gjorde benböj med honom på sin rygg samtidigt som båda skrek hola hola i kör
Vi flyttade från hotellet och till lägenheten vi hyrt
Mitt och Alexanders rum
Emil och Bellas rum
Vi fick träffa Mia för första gången
Hennes ägare visade några bilder från ett modelljobb ho gjort 2008
Ännu en varm dag inne i tågstatonen
Denna gång var vi på väg till en strand som heter Sitges
Vi var inte direkt ensama här heller
I väntan på tåget hem. Samma dag någon timme senare får vi veta att 78st dött i en tågkrasch.
Bella, Alex och Emil slår sina tre kloka huvuden ihop och försökte hitta Gaudis gata
Vi lyckades inte...
Vi fick nöja oss med sagrada familia för den dagen

Jul. 28, 2013

Efter en vecka i Barcelona är det nu dags att åka hem till Skellefteå igen. Det har varit en riktigt rolig vecka här i värmen. Har dock förstått att alla hemma i Skellefteå haft grymt väder också så jag hoppas att det håller i sig när vi kommer hem. Tack Alle, Emil och Bella för den här resan.

BARCELONA DAG 4

Det är aldrig svalt här. Aldrig svalt utomhus, alltid 30+, och samma sak inne i lägenheten. Men vi klagar inte! Nej nej

BARCELONA DAG 3

Vi checkade ut från hotellet vi bott på idag och åkte vidare mot Juans lägenhet som vi ska hyra. Lägenhetem var stor med högt till tak och fräschare än vad jag trott att den skulle vara. Det är häftigt hur mycket man kan göra sig förstådd med bara några få ord och teckenspråk. Juan som hyr ut lägenheten pratat bara spanska och franska, två språk som ingen av oss kan prata tyvärr. Men det gick ändå. Vi tog tåget ut till en annan strand idag som hette Sitges. Det tog ca 30 min med tåg, sedan gick man ner genom "stan" och fram till stranden. Vi lyxade till det och hyrde fyra solstolar på stranden och låg där fram till 17-18 på eftermiddagen. Det blev tre glassar den här dagen. Solero exotisk är mitt nya beroende. När vi kom hem igen duschade vi och gick ut och åt på ett ställe nära där vi bor, sedan spelade vi spel hemma i lägenheten.

BARCELONA DAG 2

Vi fick kämpa som tusan för att hitta till tågstationen som skulle ta oss till en finare strand lite utanför Barcelona som hette Ocata. Vi frågade säkert 7 personer innan vi äntligen hittade rätt. Vi låg på Ocatas strand från 13-17 och stekte i solen. Vi hann även med en lunch på ett riktigt dåligt ställe medam vi var där. Jag tryckte 4 glassar på en dag vilket verkar vara standard för mig nu under semestern. På kvällen gick vi ut och åt middag på en restaurang som jag var på förra året med jobbet. Jag blev imponerad av mig själv då jag hittade tillbaka dit såhär 10 månader senare. Ännu mer imponerad var jag över att vi gick ut och åt middag klockan 22 på kvällen som riktiga spanjorer. Sällskapet vid bordet bredvid oss frågade vart vi var ifrån och när vi frågade vart dom kom ifrån svarade dom Norge, sedan sa dom att dom skojade och att dom kom från Holland, sedan sa dom att dom skojade och att dom egentligen kom från Italien, och så började dom prata med händerna. I slutändan så visade det sig att dom va från Spanien... Dom påpekade även att svenska lät konstigt. Mycket möjligt. Vi åt den godaste middagen hittills, och drack ett glas vin. Sedan gick vi hem igen. Nu ska jag packa väskan för imorgon flyttar vi från hotellet in i lägenheten vi hyrt.

BARCELONA DAG 1

Jag och Alex mötte upp Bella och Emil på flygplatsen strax efter klockan 11 och åt lunch i skycity tillsammans. Sedan gjorde vi våra svenska mynt till euro och checka in väskorna. Bella lyckades typ bli avstulen sin plånbok i säkerhetskontrollen på arlanda, vilket är ganska sjukt. På planet hade något gått sönder och vi fick lyssna på det plingande ljudet som flygvärdinnorna gör innan dom ska säga något i högtalarna under hela flygresan. Pling, pling, pling, man höll på att bli tokig. Väl framme var det varmt och skönt och ännu en gång kom jag på hur härligt jag tycker Barcelona är. Vi gick ut och åt och drack, tog en prommis runt i gränderna och hittade sedan hem till hotellet igen. Eftersom Emil och Bella klivit upp 05.00 samma dag så kände vi att det var läge att göra en hyfsat tidig kväll.

STOCKHOLM DAG 2

STOCKHOLM DAG 1

STOCKHOLM

Jag håller på att packa mina väskor inför Stockholm och Barcelona, som vanligt med för mycket grejer. Men jag är hellre sur på mig själv för att det är tungt än att jag lämnat något hemma. Så nu sa jag trycka ner lite fler grejer. Flyget går 20.00 ikväll så jag har lite tid på mig.

BOR HOS MOR

Eftersom vår lägenhet ännu inte är klar så har vi flyttat in med min mor. Så jag är tillbaka i mitt flickrum. Lägenheten ska vara klar någon gång i mitten av augusti är tanken. Jag fick precis semester (igår) så på torsdag åker vi till Stockholm med Alexanders föräldrar. Där ska vi vara till på måndag. Vi ska umgås med dom, kolla på möbler till lägenheten och även hinna med en middag med Alexander och Jessica. Tror det blir grymt.

FLYTTEN KLAR

Det var ett litet tag sedan jag skrev nu. Blev mycket med flytten och allt. Bjuder på några bilder istället för text.

LÖRDAG

TBT

För exakt 2 år sedan reste jag och Alle med två vänner och drack oss fulla med fyra danskar på en bar för att fira att det var USAs nationaldag.

TORSDAG

Sedan i måndags så har både jag och Alex känt oss sjuka. Jag har kunnat jobba, men inte Alle. Idag när jag var ledig valde förkylningen att bryta ut ännu mer. Så jag låg däckad i sängen till 12.30. Fick mig sedan upp, drack treo och resorb och la mig i soffan. Så typiskt att må såhär då man är ledig.. Ska äta massa vitaminer och krya på mig. Ska knapra på fler esberitoxtabletter också.

ONSDAG

Fia bjöd på husfest och jag tittade precis på när folket cyklade iväg i natten. Vad fint det där lät. Själv åker jag hem. Jobbade till 17.00 och gick efter det hem till mamma där jag hängde till 21.30. Så jag var nykter hos Fia och hälsade bara på en stund för att säga hej och mingla lite. Sängen nästa! Godnatt.