MASTERCHEFLÖRDAG

När Alexander hämtade upp mig igår efter att jag slutat jobba 22.05 så hade han Sebbe, Erik och Stina med sig i bilen. Vi började spåna på vad vi skulle hitta på. Efter många galna förslag från Alexader så slutade det med att vi åkte till statiol där vi delade upp oss i två lag och bestämde oss för att ha en mastercheftävling. När vi skulle välja lag körde vi den klassiska den-som-drar-ut-foten-ur-högen grejen. Av mig och Alexander så är det Alexander som lagar mest mat, och av Erik och Stina så är det Erik som lagar - självklart hamnar dom två med varandra. Resultatet blev nästan skrattretande. Mitt lags grej tog 3 minuter att göra och Alexander och Eriks lags grej tog 20-30 minuter att få ihop.

Erik sätter dit små runda kulor som Alexander rullat för att få det att se ut som en tärning

Alexander och Eriks verk bestod av mazariner, cocosbollar och delicatobollar mosade in till en enda stor deg, hemmagjord glasyr på det och rivet apelsinskal över det hela. Den smakade väldigt sött om vi säger så.

Bild på båda lagens bidrag till tävlingen. För er som inte ser det så gjorde vi fontänen på torget i Skellefteå av glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0