HJÄRTLÖST

Jag var inne på Hugo Rosas blogg och hittade det HÄR inlägget som heter JAG SKÄMS ÖVER ATT JAG EN GÅNG I TIDEN HAR INVESTERAT PENGAR I EN CANADA GOOSE JACKA som handlar om vad vi som konsumenter bidrar med genom att köpa vissa produkter, i det här fallet vinterjackor. Det är vi som köper som styr efterfrågan och visar vad som är OK och vad som inte är OK genom att köpa/inte köpa. Han visar bilder på djur som får sina tassar avhuggna för att sedan bli päls och fåglar som blir tvångsmatade och plockade på sina fjädrar levande. Hur kan man vara så hjärtös och göra en annan levande varelse så illa? Och för vad? Det finns ingen anledning att tvångsmata en stackars fågel för att fylla en jacka med fjädrar och dun. Vi har så många andra material som vi kan använda oss av. Jag söker en vinterjacka nu och tyvärr är dom flesta fyllda med dun. Men jag ska och kommer att hitta en utan. 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Fyfan vad hemskt:( vidrigt att människan ens kan komma på att göra detta?

2013-10-30 @ 11:02:58
URL: http://linneajoo.blogg.se
Postat av: Jenny

Detta är ju en välkänd grej, ifall man tänker efter egentligen. Om man bryr sig om var dunet kommer ifrån så vet ju alla innerst inne att dun inte plckas på en åker typ.
Men det är ju samma sak som att se hur slakt egentligen fungerar. Hur OTROLIGT hemskt alla djur mår där, det är riktigt djurplågeri. Även i Sverige. Finns en sida där folk har smygfotat hur det egentligen är och ser ut i svenska ladugårdar och det är inte speciellt fint kan jag säga. Men ändå sitter folk och äter sin kött/fisk/äggbit och bryr sig inte om var köttet EGENTLIGEN kommer ifrån.

2013-10-31 @ 00:51:19
Postat av: jenny

http://www.ettlivsomgris.se/var-film-ett-liv-som-gris

2013-10-31 @ 00:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0