LÖRDAG

En vecka i förväg försökte jag boka bord på Stiftelsegården för att äta middag, tyvärr hade dom stängt den dagen jag ville boka. Istället ringde vi till Bryggargatan för att boka bord där, men även där blev det nej. Dom var redan fullbokade. Så vi bestämde oss för att laga mat själva. Vi bjöd in Tobbe att äta med oss och vara Emils dejt. Jag (som hade jobbat samma dag) och Tobbe handlade tillsammans medan grabbarna hemma dukade och tände ljus. Tobias köpte ekologiskt kaffe åt sin dejt eftersom jag skvallrat att han gillar det. Tyvärr fick jag betala för det då Tobias helt plötsligt tappade bort mig då jag på riktigt stod en meter från honom. Jag stod i ena kassan och han i den andra med ryggen mot mig medan han pratade med Matilda. Jag fick mig ett gott skratt åt det. Väl hemma satte vi igång med vår vegetariska tacopaj. Ingen ville göra pajdegen, men Emil råkade försäga sig och sa att han inte ville göra den för att han gjort pajdeg förr och att den inte blev så bra. Vi andra hörde bara att han gjort pajdeg förr så han blev satt på den sysslan. Alexander gjorde quornfärsen, Tobbe grönsakerna och jag gjorde kryddblandningen. Resultatet blev fyra mätta och belåtna personer. Till efterrätt hade jag styrt massa citronmuffins. Jag satte ett ljus i muffisen som var i mitten och överrskade Tobbe med ett paket som en grattis i efterskottgrej. Efter maten satte vi oss i bilen på väg mot bowlingkompaniet. I bilen rockade vi backstreet boys högt efter inspiration från boybandfesten Emma styrt hemma hos Fia i Umeå. Bowlingen lyckades jag vinna. Alexander fick välja namn på alla. All in blev han själv, Simpen var Emil, Mobarak var jag, och Tobbe fick heta Tjompen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0