STOCKHOLM

 

(null)

Så roligt att få spendera en helg i Stockholm med bästa Soffan! Vi bokade lite spontant resan ner i söndags. Fia tog ledigt en dag så att vi kunde åka ner redan på torsdagen. Vi minglade mer än medel med vår taxichaufför på väg till Solna där vi ska bo. Emil var snäll och lånade ut sin lägenhet medan han och Alle är i Rom och roar sig. Jag tyckte synd om Alle som tyvärr blev sjuk bara några dagar innan han och Emil skulle åka… Väl framme i Solna mötte en arbetskompis till Emil upp oss och gav oss nyckeln.

 

När vi skulle sova så upptäckte vi att Emil bara hade ett täcke. Han hade två påslakan, men endast ett med täcke i. Det var först på morgonen vi hittade det andra täcket, eftersom Emil saknade taklampa så såg vi inte att det andra täcket låg på en pall vid sängens slut. Vad som var tur för mig är att Fia är världens varmaste människa som inte behöver något täcke. Jag väljer mina vänner klokt.

 

Vi spenderade hela fredagen på stan i olika butiker. Vår tanke var egentligen att åka ut till Gröna Lund och roa oss, men till vår besvikelse började det spöregna och vi fick tänka om. Vi tog en låång lunch och shoppade istället på dagen. På kvällen mötte vi upp Östlund och åt middag på Boquria. Alex syster Sofia skulle egentligen också haka, men hon blev sjuk och var tvungen att avboka. Efter många trevliga rätter där åkte vi vidare till ett ställe som hade shuffleboard och tävlade mot varandra. Två mot en. Den som var själv vann alltid visade det sig…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0