STRULIG MORGON

06:00 gick larmet imorse. Vi klev upp, packade väskan och gjorde oss klara för att åka ut till Arlanda. Vi åkte först till Märsta med pendeltåget, sedan tog vi en buss från Märsta ut till flygplatsen. Väl på flygplatsen tog jag fram mobilen och sökte efter mitt mail från Norwegian där min bokningsreferens låg. Alle kollade på mig och sa ”det där behöver du inte göra, du har ju allt i smset du fått.” Vilket sms? Jag hade inte fått något sms. Precis när han sa det hittade jag mitt mail med bokningsbekräftelsen. Resehandlingar, 27 november stod det i rubriken. Fan. Jag bokade min hembiljett när jag hade migrän, vilket gjorde att jag inte var lika noga som jag normalt sett är. Så tydligen hade jag valt den 27 november istället för 13 november… Jag började få lite smått panik när jag stod där på flygplatsen utan flygbiljett hem. Haha. Vi hittade en hjälpsam person som jobbade åt Norwegian som kollade om det gick att ändra. Det blev dock billigare att boka en ny biljett. Så jag bokade en ny biljett och betalade med swish. Sedan väntade jag på bekräftelsemailet… och väntade. Till slut gick jag fram till samma tjej igen och berättade att jag inte fick mitt mail var på hon oroat sa ”betalade du med swish?” Det strulade tydligen och hon berättade att det kunde ta lång tid innan bekräftelsen kom. Vid det här laget började jag bli väldigt stressad. Hon gav mig ett kort till kundservice och sa ”boka ett nytt flyg och betala med kort, sedan skriver du till dom och be dom ge tillbaka för det dyrare flyget.” Så jag gick in på Norwegians hemsida igen för att boka en ny biljett (igen!) men nu var biljetterna till 08:45 flyget slut. Precis när jag skulle bli ledsen sa hon ”hette du Julia Boman?” Hon hade hittat min bokning och skrev ut min biljett. Hurra! Vi landade precis hemma i Skellefteå. Så just nu sitter jag i bilen med Alle på väg hem till lägenheten. Det tackar jag för. Jag hade lika gärna kunnat sitta kvar på Arlanda. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0