IPHONE KASNKE

När jag kom hem från USA bestämde jag mig för att köpa ny mobil. Så jag gick in på blocket och hittde en vit perfekt blackberry. Jag sa att jag skulle köpa den och han som sålde den sa att han skulle skicka den. Efter några dagar kom jag på att han inte hade min adress och sedan hittade jag inte annonsen igen. Jag kunde ju iof ha mailat honom och frågat om den, men eftersom jag inte betalt än så bestämde jag mig för att gå en annan väg och hittade en annons där en kille sålde sin vita iphone med 9 månders garanti kvar. Jag sa att jag skulle köpa den men ville inte föra över pengar i förskott. Helst skulle vi använt oss av postförskott men han hade inte skaffat sig det nummer man skulle ha för att kunna använda det. Så jag förde över hälften av pengarna till honom och lovade att ge honom andra hälften då jag fått telefonen. Nu sitter jag här dagen efter och oroar mig för att jag inte fått något mail från honom om att han har skickat den. Det blir spännande att se om jag kommer att sitta här blåst eller med en ny fin vit iphone.

TILLBAKA TILL ACER

Nu när jag använt vår lilla vita vaio 10.1" i 8 veckor i sträck så kändes vår acer som att plocka fram den största stenklumpen någonsin. Jag blev helt chockad när jag öppnade den för att den upplevdes så stor. Sen att kolla igenom alla bilder och alla hemsidor som man glömt, oboy. Roligt är det!

ONE TREE HILL

När jag var på hemmakväll sist köpte jag första säsongen av One Tree Hill. Nu ska det nötas!

SHOPPING USA DEL 1

Jeans från French Connection köpte jag när vi var i Las Vegas
Väska från ALDO köpte jag när vi var i Las Vegas
Topp från Closet köpte jag när vi var i Los Angeles
Kofta från Express köpte jag i Las Vegas
Linne från Closet köpte jag när vi var i Los Angeles
Hoodie från Convers köpte jag när vi var i San Diego

FRÅGOR O SVAR

Det verkar vara vissa som är intresserade av att veta vad vi hade för budget på resan och så vidare. Om någon undrar något mer så är det bara fråga så svarar jag sen!
Bild på när vi flög i ett flygplan från 1928 i San Diego

MÅNDAG

Jag var uppe 08.35 imorse. Jag har suttit ute i solen och testat internet som vi var och hämtade igår. Det är inte 100, det stänger av sig var annan minut. För bästa resultat får jag sitta och hålla internetploppen rakt upp i luften med vänsterarmen, vilket känns ganska muppigt. Idag väntar jobb 13-23.

INTERNET ÄR HÄR!!

WEiiehooee!

FREDAG

Det kommer att bli en bildbomb när jag får internet. Jag hinner ju ta tusen bilder medan jag sitter och väntar på att telenor ska fixa det här. Vi har iallafall fått våra tv-kanaler på plats. Det är ju alltid något!

ALEXS FÖDELSEDAG

Det är ingen vanlig dag för det är mitt hjärtas födelsedag, hurra hurra hurra!!!

Jag la fram Alexanders paket som jag lite snyggt behövt tejpa med bruntejp efter ett kraftigt spöregn några dagar i förväg

24-åringen i egen hög person på morgonen

FIKA PÅ WAYNES IGÅR

Var och fikade igår med Julia, Emma, Denise, Helena och Anneli på Waynes. Vi satt där i 2 timmar och spenderade ytlligare en timme med att stå utanför och snacka. Det blir alldeles för lite sådant. Och snart så splittras vi alla igen.

STILL NO INTERNET

Buhu, inget internet ännu. Och det regnar ute! Jag hade egentligen hyrt en film igår som jag skulle underhålla mig med idag eftersom vo knappt har några tv-kanaler - men så fick jag fel film. Jag skulle ha sett en romantisk komedi, det klassiska tidsfördrivet, istället får jag hem Black Swan. Som jag iof vill se, fast inte ensam. Jah har på känn att den är hemsk! Så tills internet dyker upp så kommer små sånna här inlägg komma från min mobil.

INTERNET PÅ MÅNDAG

Här står det stilla pga. av att jag inte har internet här i stugan än. På måndag ska det vara igång!

FÖRSTA NATTEN I HUSET

Det var kanske ingen höjdar natt. Det var riktigt mysigt att komma hit och allt, men huvudvärken jag la mig med efter att ha varit vaken så många timmar och utmattningen jag känner idag skulle jag gärna vara utan. Sen så är jag uppe före 7 på morgonen... Jetlagd? Idag tänkte jag åka hem till mamma och hoppas på att hon vill pyssla om mig.

LOS ANGELES DAG 10

Vi kom tillbaka till Santa Monica efter att vi lämnat San Diego. Vi skulle egentligen få bo med en James kompis John som bodde med oss i San Diego fredag och lördag men hans lägenhet hade fått avloppsproblem så vi tog in på ett billigt hotell och gick på bio på kvällen, 30 minuters or less. Morgonen efter checkade vi ut och for och lämnade våra väskor hos John och hans bror som också bor där. Rörmockaren kom någon timme senare och fixade problemet. Vi la oss på stranden och njöt av det sista strandhänget vi förmodligen kommer ha den här sommaren, har hört att det är kallt hemma. När parkeringsmätaren gick ut drog vi och kollade i lite butiker. Jag kom hem tomhänt. Där vid 8 tog John och hans bror med oss till en improvisationsteater. Det var riktigt kul. Det kände helt rätt att avluta sin resa med att göra några teaterövingar för skådespelare i Los Angeles.
Känns ganska sjukt att jag sitter kilometer upp i luften just nu när jag skriver. Vi flyger just nu från Los Angeles till New York. I New York ska vi äta och vänta på vårt andra plan som tar oss till Stockholm. I Stockholm ska vi vänta på vårt plan som tar oss till Skellefteå. Över ett dygns resa! Snart hemma.
Tack Coca Cola som sponsrar med internet!!!

SAN DIEGO DAG 7

Det blev en ratt sa tidig morgon imorse. Vi skulle vara ute ur huset klockan 11, och fore det skulle vi packa och ha oss. Stadningen var ju inte det roligaste, vi fick gora grovjobbet och lamnade dammsugandet till stadhjalpen. Bob som vi hyr av hann vi traffa imorse ocksa. Han var riktigt trevlig. Men nog om det, jag sitter just nu och skriver fran en liten flygplats eller vad jag nu ska kalla det. Jag och Alexander var just uppe bland molnen i 40 min i ett litet flygplan, ett sant dar flygplan som luftens hjaltar flyger i, ni ver barnprogramet. SJUKT HAFTIGT! Skriver mer sen. Kramis.

SAN DIEGO DAG 6

Väckaren gick av 09.40 men jag och Alexander låg och envisades med att snooza till klockan 11. Idag kommer badvakten som vi fick bo hos i Santa Monica hit med en kompis till honom. Dom dyker upp om ca 4-5 timmar. Så före det tänkte jag och Julia åka tillbaka till shoppingstället där vi var igår och hinna kolla i fler butiker samt fixa naglarna. Något vi hade lovat oss själva att göra första dagen i New York... det blev inte riktigt av. Nu kör vi!

SAN DIEGO DAG 5

Idag solade jag baksidan och brände mig lite lätt på rumpan. På eftermiddagen drog vi till en outlet och shoppade och sedan började vi göra middag hemma i huset klockan 22 på kvällen. Just nu dansar Julia Lee lite snyggt framför tvn till musik. Ledighet är det bästa:-) Update: Vi satte igång jacuzzin efter middagen och satt där och snackade och hade på låg musik från Viktors iphonehögtalare. Efter någon timme går Alexander in och ser att han har ett röstbrevlådemeddelande på mobilen. Då har tydligen grannarna ringt och klagat. Vi fattade ingenting efterom vi inte fört liv, men stängde snällt av så snabbt vi kunde.

SAN DIEGO DAG 4

Pool, käk och change up på bio.

SAN DIEGO DAG 3

Det enda vi gör är att sola och bada på dagtid
Till middag blev det tacos. Jag och Alex var tvunga att åka och handla grönsaker på en butik imorse för att butiken vi var på igår knappt sålde grönsaker, bara sjukt
På kvällarna är det en klassiker att sätta sig i jacuzzin
Just vid jacuzzin är det en eld man kan tända som hålls igång av gas

SAN DIEGO DAG 2

Solat & badat till kl 16 då vi for till ett best buy och kollade på prylar följt av middag på ett mexikanskt ställe. Efter maten handlade vi på ett supermarket och på kvällen bubblade vi. Semester <3

SAN DIEGO DAG 1

Vi började köra från Las Vegas igår vid 8 på morgonen. Klockan 14 var vi framme i San Diego och stod utanför vårt hus som vi hyrde via homeaway för flera månader sen. Om inte mannen som skulle visa oss runt var där skulle jag jag hoppa och wohá lite. Det är verkligen superläckert.
Köket som sitter ihop med vardagsrummet och som har två utgångar till poolen
Matplatsen som ligger just vid trappan som tar oss upp till min och Alexanders våning
Min och Alexanders våning. Sovrummet till höger, vardagsrum rakt fram och dusch finns det höger
Handfat och dusch
Viktors badrum på nedervåningen krossar dock vårt badrum. Dubbeldusch och närmast till poolen
Riktigt grym pool har vi med sooldäck i vattnet och en riktigt stor jacuzzi. Det här var en liten del av huset i bilder.
Vi började första dagen med att bada innan vi åkte och åt middag och handlade lite frukost på ett supermarket. När vi kom hem satte vi oss i jacuzzin och bubblade och drack drinkar. Julia pallade några apelsiner från grannen (förlåt) och Viktor använde dom i våra drinkar. När vi bubblat klart slog vi på en film och hade hemmamys.

LAS VEGAS DAG 4

Poolhäng för mig och Alle som mådde prima medan bakisfolket sov till kl 14. Vi väckte dom och bytte om och så gick vi och shoppade massa innan vi till slut flyttade till vårt nya hotell som för övrigt inte var något att hurra för. Vi hängde på mcedonkan ett tag, hyrde en dålig film på rummet och somnade.
Vi bodde på en gata som hette Fashion Show Drive och inne i köpcentret körde dom just det
Killen som packade bilen kunde inte sin sak..
Utanför McDonalds satt en kille och njöt av livet på fejkgräsmattan

LAS VEGAS DAG 3

Vi drog oå ett poolparty på dagen. Hängde där till klockan 18 då vi gick tillbaka till hotellet och la oss i poolen och drack en FSD (frozen strawberry daiquiri). Sedan snyggade vi till oss och gick ut på kvällen.
Det är svårt att se att denna bild faktiskt är tagen inomhus

Inne på poolpartyt
Hemma på hotellet igen. Vi bodde på 58:e våningen och man fick lock för öronen varje gång vi åkte hissen upp
Julia svalkade sig
Alex väntar på maten
Julia fick en drink jag tyckte liknande en fiskskål
DJ Duck Sauce (ni vet, Barbra Streisand) var på plats och spelade musik ute på klubben. Dom hatar inte tjejer i Las Vegas, jag och Julia gick in gratis medan grabbarna fick betala 40 dollar var för att komma in
Tak var överskattat, vi festade under bar himmel
Jag vet inte vad som hände med min skjorta här
Visst liknar det station 8 lite?
Mina fötter gav upp där vid 2-3 tiden på natten och jag och Alexander traskade hem, jag barfota

LAS VEGAS DAG 2

Stekt vid poolen i några timmar, shoppat några timmar och nu ska vi fixa oss, sen får vi se vart kvällen leder. Update: Vi gick ut och åt, redo att gå ut på klubb. När vi går från restaurangen mår båda killarna illa. Det slutar med att vi går tillbaka till hotellrummet och killarna ojjar sig i var sin enda av rummet tills dom till slut somnar.
Inte grabbarns bästa stund..

LAS VEGAS DAG 1

Kossorna gick runt fritt längst vägen, det var en ny syn
Ute på Stripen blinkar det överallt

Det var varmt som tusan men vi var glada ändå att äntligen vara framme
Vi hann bara gå några meter innan vi hamnade mitt i publiken av en show

Middag och sangria på en restaurang

Sedan gick vi runt och kikade

MOT LAS VEGAS

Dags att städa det sista i stugan för att sedan köra dom dryga 8 timmarna till Las Vegas.

CAMP CONNELL DAG 1

State Park Cornell bjöd på breda träd som kunde vara över 1000 år gamla

Dom växte på längden också

Om man ville ha ett kryp in så fanns det

Vi hittade ett kanonfint badställe. Det var typ 35-40 grader i luften och kanske 12 grader i vattnet

Dom andra badade medan jag fegade ur, alldeles för kallt för min smak

Gruppbild på en stock som korsade vattnet

Sista stället vi stannade på där inne innan vi drog och åt lunch och köpte middagsråvaror. Ikväll ska vi laga hemma

CAMP CONNELL HUSET

Bilder på vårt gratisboende!

LAKE TAHOE DAG 4

Vi lämnade Lake Tahoe vid 7 på morgonen för att köra några mil till ett raftingtälle. 6 timmar ute på vattnet med 1 timmes lunch. Lunchen var kung och själva turen var vacker. Ganska lugn, med kanske 3-4 lite vildare gupp. Vi delade båt med en annan familj. När vi hade åkt klart och pratat ett tag erbjöd dom oss att få sova i deras stuga. Kvinnan som erbjöd oss hade varit i Sverige när hon var i vår ålder med sina tjejkompisar och dom hade träffat en man som lät dom bo hos honom och nu ville hon ge tillbaka. Vi tackade och bockade. Själva åkte dom tillbaka till Davids där dom bodde. Så nu ligger vi här i deras stuga. Hur sjukt är inte det egentligen? Jag älskar människorna här. Alla är så otroligt hjälpsamma! Bilder sen.

LAKE TAHOE DAG 3

Vi gjorde ett nytt försök att åka upp till toppen av berget, men ingen tur den här gången heller

Den nya planen blev att köra upp till en view point och kika. Vägen dit var utan räcken en bit
Väl framme upptäckte vi att det var fler än oss där

Jag träffade Piff eller Puff, vi blev nästan vänner

Vi stod stilla ett tag och njöt av moder natur

Innan vi började haika i skogen

Jag var väldigt njöd när jag fick sätta mig ner och känna på det iskalla vattnet. Hade svettas rätt lite på vägen dit

Väldigt nöja efter detta började vi vandra hem. Ikväll blir det komedishow!

LAKE TAHOE DAG 2

Vi gjorde ett försök att åka upp på toppen av berget, men eftersom stora moln var på väg in så fick vi inte göra det

Istället blev det stranden, vi hyrde kajaker och paddlade runt. Det är fruktansvärt vackert

Vattnet är klart och på bergtopparna ligger det snö. Dock så fick jag skavsår i händerna av att paddla

Gänget på vattnet

Man var ganska blöt efteråt. Här står alla och vrider ut vattnet ur sina kläder och handdukar. Alex hade tagit med sina skor på kajaken också..

Middagsdags. Maten var god men servicen sög. Vi har börjat märka hur stor skillnad det är på personal och personal

Utsikten var helt klart godkänd

Man var endå tvungen att vara 21 för att spela biljard där vi var igår

Jag ser glad ut för att vara så kass som jag var igår. Vi spelade för att fördriva lite tid innan biofilmen vi skulle se började